A HELL cégcsoport egy igazán újszerű ötlettel vágott bele egy alumíniumdoboz visszagyűjtési és szemléletformáló akcióba. Októberben HELLO ALU! néven indított kampányt, ami egy közterületen megvalósuló budapesti visszagyűjtési akcióból és egy országos online játékból állt.
Budapesten 50 citylight poszter és három villamosmegállóban kihelyezett aludoboz-visszagyűjtő installáció hívta fel a figyelmet az alumínium csomagolás értékére és szelektív gyűjtésének fontosságára. Az aludobozok 100%-ban és végtelenszer újrahasznosíthatóak és akár 60 nap múlva ismét aludoboz formájában a polcokra kerülhetnek, ha szelektív gyűjtést követően bent maradnak a körforgásban. A kampány során ezzel a zöld üzenettel összesen 16.472 millió alkalommal találkoztak a fogyasztók.
A megállókba kihelyezett alumínium gyűjtő paneleken egy számláló mutatta az addig bedobott aludobozok számát és azonnal továbbította is az adatot a helloalu.hu/megallo oldalra, ahol így élőben lehetett követni a gyűjtést és tájékozódni a kampány céljáról, részleteiről és az Instagramon zajló országos online játékról is. A helloalu.hu oldal nem csak a visszagyűjtési kampányról szól, az oldal a HELL minden olyan aktivitásának gyűjtőhelye, ahol a fogyasztókat közös cselekvésre hívja izgalmas, játékos, jó ügyeket szolgáló formában együtt járva a fenntarthatóság útján.
Alumínium visszagyűjtő installáció
A visszagyűjtő aktivitást országszerte kiegészítette a #helloalu Instagram játék, amiben mindenki megmutathatta, hogy a szelektív gyűjtés igenis menő tud lenni. A résztvevőknek annyi volt a feladata, hogy az üres HELL, XIXO, ENERGY COFFEE vagy SWISS Laboratory aludobozt a megfelelő szelektív kukába dobja és az erről készült képet megossza Instagramon, ezzel online is felhívva a figyelmet az alumínium csomagolás szelektív gyűjtésének fontosságára.
Összegyűjtött aludobozok száma az egyes megállókban
A gyűjtésben résztvevők nem csak az aludobozoknak segítettek új életet adni. A HELL minden 300 bedobott aludoboz után biciklit adományozott az Igazgyöngy Alapítvány által támogatott gyerekeknek. A gyűjtést az inspirálta, hogy egy alumínium bicikliváz átlagsúlya nagyjából 300 aludoboz súlyának felel meg. Egy hónap alatt a három villamosmegálló helyszínén összesen 3.688 aludoboz gyűlt össze, ami 12 biciklit jelent. Az idén 16 éves HELL még további négy biciklivel egészítette ki a bringák számát, így a gyerekeket összesen 16 aluvázas biciklivel lepték meg. A csodaszép kerékpárok láthatósági mellénnyel, lámpával, sisakkal és kulacstartóval együtt az Igazgyöngy Alapítvány által szervezett rajzversenyen résztvevők között kerültek kiosztásra. Az Igazgyöngy Alapítvány 7 tagintézményéből összesen 150 gyermek készített alkotást az újrahasznosítás, fenntarthatóság és a biciklizés témakörében. A boldog nyertesek december 8-án vehették át a bringákat. A boldogság óriási volt! :)
Köszönjük, hogy segítetek nekünk egy élhetőbb jövő építésében!
Biciklik átadása Körösszegapátiban :)